Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: BAGGER art book!  (gelezen 12202 keer)

boblitt

• Verenigingslid
  • Hooivork
  • i have never drawn a weenie
    • tumblr
BAGGER art book!
« Gepost op: maart 08, 2016, 07:19:26 pm »

hee hoi! tijdens de afgelopen ALV hebben we het gehad over het maken van een BAGGER art boek/doujinshi/iets in die richting: iets met kunst voor de geinteresseerden, maar (afgezien van budget/resources) hangt zoiets helemaal af van die geinteresseerden. dus ik wou wat ideeen voorstellen & ff wat pollen wat jullie het liefst zouden willen zien! nwn/

HET CONCEPT:
het algemene idee was dus een art boek (een doujinshi is veel meer werk/eigenlijk iets wat compensatie vereist), iets wat uit te geven/te printen is en kan gebruikt vorden als promotie materiaal voor bagger en/of iets leuks voor de baggeraars!

wegens copyright redenen zal al het werk erin origineel moeten zijn (dus: geen fanart, maar bagger mascot lotje* of kunst rondom de bagger events/leden kan wel), maar verder ligt het aan jullie wat er in zou moeten komen te staan, en of het het wel waard is om zoiets in elkaar te zetten. ik zat zelf te denken dat het misschien leuk zou zijn om er bijvoorbeeld iets van een printbaar doe-boek van te maken (met puzzels, kleurplaten, etc) tussen de prachtige (theoretische) art door.
*lotje is onze mascot toch?? gossie ik hoop dat ik dat goed onthouden heb

ook dacht ik dat het misschien leuk zou zijn om het boek niet alleen fysiek uit te geven maar ook beschikbaar te maken als printbare .pdf, die voor een klein prijsje of als pay-what-you-want te oogsten is? dan zijn er namelijk geen kosten aan verbonden voor bagger (dus kan het goedkoper), en de prijs is dan volledig een donatie aan bagger, wat weer helpt om eventen te organizeren!

dit is natuurlijk allemaal in theorie: niet alleen moeten we weten wat we in zo'n boek zouden zetten en of mensen wel geinteresseerd zouden zijn, we hebben ook getalenteerde en gedreven kunstenaars nodig die mee willen helpen het project in elkaar te zetten. het hoeft ook niet veel werk te zijn! als er genoeg mensen geinteresseerd zijn in misschien een of twee dingen te tekenen, dan kunnen we een heel boek in elkaar zetten zonder dat iedereen daar superveel voor moet maken.

FEEDBACK:
hier zijn een paar vragen die ik voor jullie heb! je hoeft ze niet allemaal te beantwoorden en je kunt ook gewoon je ideeen in een comment droppen zonder dit natuurlijk, maar dit zijn de dingen die ik echt graag wil weten!

* ben je geinteresseerd in het kopen van een bagger art boek?

* in welke vorm zou je het liefst een bagger artboek aanschaffen (ex. hardcover, blad, digitaal, kleur/bw)?

* wat voor materiaal zou je het liefst in een bagger art boek zien (ex. puzzels/games/kleurplaten, strips, hoge kwaliteit art-prints, materiaal gecenterd rondom bagger zelf of otaku culture, etc)? dit is de grote vraag!

* welke prijs-range denk je dat het beste past bij het soort bagger art boek dat jij het liefst wil zien?

* zou je zelf graag mee willen helpen aan een project zoals dit (of ken je iemand die dat graag zou willen doen)? en wat denk je dat de gepaste compensatie daarvoor is (ex. CashMoney, of gewoon duidelijke credits/zelf-advertentie, een gratis print/pdf van het boek, etc)?

okee cool dat was het! bij voorbaat dank for intresse/feedback! ik zal dit thread updaten wanneer er een iets meer concreet beeld is vanwat het nou gaat worden en of het m wel gaat worden! als dank heb ik voor jullie dit screenshot dat ik net heb genomen.
- robin
« Laatst bewerkt op: maart 12, 2016, 10:08:13 pm door boblitt »
i love larry butz more than you love larry butz

Haro

• Administrator
  • Boerenbontservies
  • Geslacht: Vrouw
  • MPM smeerolie!
    • BAGGER
Re: BAGGER art book!
« Reactie #1 Gepost op: maart 10, 2016, 10:53:47 am »

Goed opgepakt boblitt!

Met dank aan het oneindige talent van Petra aka Pet-Pet.

Barachem

• Commisaris van de Koning Friesland
  • Geslacht: Man
  • Meganisuto
« Reactie #2 Gepost op: maart 16, 2016, 01:59:43 pm »

Eindelijk van de griep af en weer relatief fris en monter.

Ja, ik heb wel interesse in een niet al te duur art book, iets van 5 tot 10 eurie of zo.

Hardcover lijkt mooi, maar volgens mij de meerprijs niet waard.

Kwa materiaal mag er best gevariƫerd spul in, van wat hoogkwalitatieve art die door artists aangeleverd wordt, maar wat strips, puzzels, etc. erbij is wellicht ook een idee.

Ik wil zelf ook een bijdrage leveren, ik kan een beetje tekenen, dus een kleine compensatie of het artbook zelf gratis lijkt me dan redelijk.

Softijshamster

• Boerenbontservies
  • Geslacht: Vrouw
  • /)(^3^)(\
    • Mijn website
« Reactie #3 Gepost op: maart 16, 2016, 09:55:39 pm »

* ben je geinteresseerd in het kopen van een bagger art boek?
Ja!

* in welke vorm zou je het liefst een bagger artboek aanschaffen (ex. hardcover, blad, digitaal, kleur/bw)?
Ik zou het liefst wel een in kleur geprinte versie willen. Verder maakt het met niet zo veel uit. Maag van mij ook thuis op de inkjetprinter geprint en aan elkaar geniet zijn. XD Ik stel geen hoge eissen wat dat betreft. 

* wat voor materiaal zou je het liefst in een bagger art boek zien (ex. puzzels/games/kleurplaten, strips, hoge kwaliteit art-prints, materiaal gecenterd rondom bagger zelf of otaku culture, etc)? dit is de grote vraag!
Misschien korte stipjes zoals yonkoma. Boeren en BAGGER gerelateerde tekeningen. Puzzels en kleurplaten en zo vind ik ook grappig. Kennen jullie de Zomerspecial boeken van doujinshi groep Openminded nog? Ik heb er eentje uit 2008 en het is de shit. Dit is wat ik ongeveer zou willen. Mag wel minder gay hoor. XD

* welke prijs-range denk je dat het beste past bij het soort bagger art boek dat jij het liefst wil zien?
Ik zou er tot 15 euro voor willen geven.

* zou je zelf graag mee willen helpen aan een project zoals dit (of ken je iemand die dat graag zou willen doen)? en wat denk je dat de gepaste compensatie daarvoor is (ex. CashMoney, of gewoon duidelijke credits/zelf-advertentie, een gratis print/pdf van het boek, etc)?
Ik wil op zich wel een puzzeltje bedenken of zo. Hoef ik niks voor.
Nienke de Ruiter
Voorzitter
Persoonlijke website

Pagina's: [1]   Omhoog