Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Poll

Wanneer?

Zaterdag 5 maart
- 2 (12.5%)
Zaterdag 12 maart
- 8 (50%)
Zaterdag 19 maart
- 6 (37.5%)
Anders.. (post in het topic)
- 0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 9

Poll gesloten: februari 13, 2011, 10:26:45 pm

Pagina's: [1] 2 3 4   Omlaag

Auteur Topic: Satoshi Kon filmmeet  (gelezen 13898 keer)

Haro

• Administrator
  • Boerenbontservies
  • Geslacht: Vrouw
  • MPM smeerolie!
    • BAGGER
Satoshi Kon filmmeet
« Gepost op: januari 23, 2011, 10:25:33 pm »

Satoshi Kon (1963-2010) was een bekende Japanse animatieregisseur. Hij maakte prachtige, complexe films en series. In zijn films lopen fictie, dromen en realiteit dwars door elkaar heen en weet je als kijker soms even niet meer wat onder of boven is! [wikipedia]

Op deze meeting willen we jullie kennis laten maken met het werk van deze animemeester. We willen er een hele middag en avond voor uittrekken, want de films zijn zeer diepgaand en complex en daarom moeilijk te volgen. Er zal dus ook een bescheiden 'tussenprogramma' zijn om weer even op te laden, met lekkere hapjes en bijvoorbeeld een potje DDR.

De films:

Perfect Blue (1998)
Mima is een beroemdheid in de muziekwereld. Omwille van haar carrière besluit ze haar meidenband te verlaten en een start te maken als actrice. Vele fans zijn vanzelfsprekend helemaal niet blij met haar besluit, evenals iemand uit haar directe omgeving. Vanaf dat moment gebeuren er vreemde dingen en komt Mima flink in de problemen. Zo lijken bepaalde scènes uit haar eerste film in haar werkelijke leven te gebeuren en vinden vele mensen uit haar directe omgeving een gruwelijke dood! Maar dat is nog niet alles, dagelijks verschijnt er op het internet een verslag van al haar belevenissen, zonder dat zij dit zelf verzorgt! Haar situatie wordt zo ernstig dat Mima last van waanbeelden begint te krijgen...

Millennium Actress (2001)
Genya Tachibana heeft een soort van obsessie voor de actrice Chiyoko Fujiwara. Als een filmstudio gesloopt wordt besluit Genya met een cameraman een documentaire te maken over Chiyoko. Ze bezoeken haar bij haar thuis waar ze al 30 jaar woont als een soort kluizenaar, met haar huishoudster. Op de vragen van Genya begint ze te vertellen over haar jeugd, haar carrière en haar motivatie. Filmfragmenten uit haar carrière vervloeien met het heden en Genya en de cameraman worden meegezogen in een wereld vol geheimen en de lange zoektocht van Chiyoko naar de man die haar ooit een sleutel gaf.

Paprika (2006)
Atsuko Chiba is een psychiatrice die geavanceerde technologie hanteert om het brein van haar patiënten te doorgronden. Ze leidt een dubbelleven als Paprika, een high-tech detective die dezelfde technologie gebruikt om te achterhalen wat er in de gedachten omgaat van de mensen die ze zoekt. Wanneer de technologie echter gestolen wordt moet Paprika er snel achteraan, aangezien de hele stad in een golf van psychologische instabiliteit verkeert.

Wanneer?
Zaterdag 12 maart, 15.00 tot 22.00 uur.

Waar?
Nieuw-Buinen (nabij Stadskanaal)
Hoe kom ik daar? Je kunt reizen naar het busstation in Stadskanaal, om daar opgehaald te worden met de auto door één van de anderen. In dit geval gaarne om 14.45 daar aanwezig zijn! Meldt wel even in het topic als je hier gebruik van wilt maken. Je kunt natuurlijk ook rechtstreeks naar Nieuw-Buinen reizen. Het precieze adres en andere belangrijke gegevens krijgen de deelnemers woensdag a.s. per PB.

Wat kost het?
Voor drinken en snacks wordt gezorgd. Avondeten gaan we samen bestellen bij een shoarmatent in Musselkanaal: http://www.justeat.nl/restaurants-ramses-musselkanaal/menu-6645. Graag van te voren deze kaart bekijken wat je wilt hebben, zodat je gepast geld kunt meenemen!

Wie komen er? (10)
- Haro
- jatime
- Ravilik
- Alimalii
- Kirawolfe
- warcow
- cae~
- Vincent01NL
- Cerbus
- FSX
Het huis is vol!

Zoals altijd sta ik open voor suggesties en aanmerkingen omtrent het programma en de rest! :) DUS MELD JE AAN NU.
« Laatst bewerkt op: maart 06, 2011, 07:53:36 pm door Haro »

Met dank aan het oneindige talent van Petra aka Pet-Pet.

jatime

• Stalknecht
  • Geslacht: Man
  • gek zijn is lang zo gek nog niet
Re: Satoshi Kon filmmeet
« Reactie #1 Gepost op: januari 23, 2011, 10:59:48 pm »

Ik heb wel interesse maar geen ruimte(als in mijn kamer van 4bij 2.5 is vol)

Ravilik

• Meisje van Yde
    • Rav's poem corner
« Reactie #2 Gepost op: januari 24, 2011, 12:31:55 am »

Ik heb de misschien de mogelijkheid om een redelijke ruimte beschikbaar te hebben in het plaatselijke dorpshuis, alleen zal een zaterdag niet zo goed uitkomen aangezien het op vrijdag en zaterdag dan ook open is voor de normale mensen. (kan wel de grootte sportzaal dan nemen maar deze is best giga en kil en boring) Ik heb dan wel een projector met redelijk scherm ter beschikking tho :P.

Het grootte probleem is dat het in Munnekezijl is. grens friesland/groningen, where the world ends. AKA MIDDLE OF FRIGGIN NOWHERE.
En openbaar vervoer mogelijkheden zijn er niet echt :(. dichtbijzijnde trein station is 6km hier vandaan. (welke weer 15 min treinen vanaf groningen is.)

anyway, als er wat anders ter beschikking is roep maar :) in de tussentijd zal ik wel even informeren wat de mogelijkheden zijn daar.
"Some things just can't be said in words. But words are all I have."

Alimalii

• Boerin
  • Dos es más que una.
« Reactie #3 Gepost op: januari 24, 2011, 11:45:57 am »

Dat klinkt goed! Datum maakt mij niet zoveel uit, maar liever niet op 5 maart.
Heb geen locatie, maar ik kom zeker  ::briggin::
It might make no sense,
but isn't that the beauty of it?

Kirawolfe

• Koe Bertha
  • Goeidedag eem'
« Reactie #4 Gepost op: januari 24, 2011, 02:25:08 pm »

Datum.. weet ik nog niet wanneer k kan. :P Maar voeg me maar aan de lijs toe x3. Denk dat 't wel lukt! Leuk.

warcow

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: januari 24, 2011, 02:42:53 pm »

Afhankelijk van de datum zou het eventueel bij mij in Groningen kunnen. Heb ruimte voor 2 DDR matten (zijn ook al aanwezig :P)
Enige nadeel is dat ik maar iets van 17 m^2 heb, en daarmee ruimte voor ~10 mensen.

c4ke

• Administrator
  • Commisaris van de Koning Groningen
  • Teeheehee
« Reactie #6 Gepost op: januari 24, 2011, 04:47:06 pm »

Ik ben er ook! Een beetje diepgang is nooit weg :)

In ieder geval zijn 12 en 19 maart prima.
I USE CAPS LOCK BECAUSE I WILL BECOME NOTICED, POPULAR, AND GOOD IN BED (。◕‿‿◕。)

Vincent01NL

• Hunebedbouwer
  • Kawaii
« Reactie #7 Gepost op: januari 24, 2011, 06:37:55 pm »

Zal wel lukken in mijn op een van de genoemde datums in mijn agenda.
Pipiru piru piru pipiru pi

Cerbus

• Master Boer
« Reactie #8 Gepost op: januari 24, 2011, 08:58:43 pm »

Heb tot nu toe niks op de aangegeven datums wat gepland, dus ik ben van de partij.

Anime-Planet.com - anime | manga | reviews

minamo

• Agrarisch medewerker
« Reactie #9 Gepost op: januari 25, 2011, 12:25:31 pm »

Of,

we huren gewoon weer een zaaltje hiervoor af.

Ik ben rond 6 maart jarig dus wil wel eenmalig voor de kosten opdraaien.

Groetjes,

Henk.

jatime

• Stalknecht
  • gek zijn is lang zo gek nog niet
« Reactie #10 Gepost op: januari 25, 2011, 04:41:11 pm »

Ik zou ook wel voor een gedeelte op willen draaien maar ik weet niet hoeveel aangezien ik niet weet hoe mijn financiën het zullen houden de komende 3 maanden.
Ik wordt 13maart 21 en dan zou mijn wajong om hoog gaan, maar ik weet niet wanneer en hoeveel ik dan extra krijg.

minamo

• Agrarisch medewerker
« Reactie #11 Gepost op: januari 25, 2011, 11:57:00 pm »

Ik word 6 maart dus 22.

En het komt wel goed, ik heb nog een spaarpotje van over de 11k,moet toch te doen zijn.

Leek me leuk om wat dingen te combineren,en daar kan deze meet wel bij in als mensen het goed vinden.

onder andere:

-Zaaltje afhuren dus met films en DDR

-Para para les 2? xD

-ZVA(Zelfverdediging Voor Animenerds) xD

en nog wat andere ideetjes. xD

maar goed,eerst toestemming van topic houder. xD

Haro

• Administrator
  • Boerenbontservies
  • MPM smeerolie!
    • BAGGER
« Reactie #12 Gepost op: januari 27, 2011, 06:17:50 pm »

Ik vind het een leuk idee Henk, maar ik heb liever dat de Satoshi Kon-meeting hoofdzakelijk om de films van Satoshi Kon gaat.  :) De kennismaking met zij repetoire is het hoofddoel van deze meeting en ik ben bang dat we met zo'n uitgebreid programma er niet aan toe komen.

Maar je bent natuurlijk vrij om zelf iets te organiseren, zoals altijd.  ::koffie::

FSX

• Commisaris van de Koning Groningen
  • >:D
« Reactie #13 Gepost op: januari 27, 2011, 06:40:36 pm »

Ik heb alledrie films al gezien.

Haro

• Administrator
  • Boerenbontservies
  • MPM smeerolie!
    • BAGGER
« Reactie #14 Gepost op: januari 27, 2011, 07:04:33 pm »

Ik heb alledrie films al gezien.
Ik ook.  ::tong::

Pagina's: [1] 2 3 4   Omhoog